- Etusivu
- Selkokieli
- Työssä oppiminen sujuvaksi (selkokieli)
- Vinkkejä ja apukeinoja työpaikoille (selkokieli)

Oppimisen tueksi löytyy tietoa ja hyödyllisiä keinoja.
Vinkkejä ja apukeinoja työpaikoille (selkokieli)
Mikä on oppimisvaikeus? Avaa selitys painamalla tästä.
Oppimisvaikeus tarkoittaa sitä, että sinun on vaikea oppia jotain taitoa. Oppimisvaikeuksia ovat esimerkiksi lukemisen ja kirjoittamisen vaikeus sekä matematiikan vaikeus.
Oppimisvaikeus johtuu siitä, että aivot käsittelevät tietoa eri tavalla kuin muilla.
Oppiminen voi olla vaikeaa myös muiden syiden takia. Esimerkiksi motivaation puute tai mielenterveyden ongelmat voivat tehdä oppimisesta vaikeaa.
Tämän sivun vinkeillä:
- Voit huomata oppimisvaikeuksia ja puhua niistä muiden kanssa.
- Voit löytää sinun vahvuutesi työelämässä.
- Voit tietää enemmän apuvälineistä ja ohjelmista.
- Voit helpottaa uuden työn oppimista.
- Voit parantaa saavutettavaa viestintää, kokouksia ja tapahtumia.
- Voit parantaa työpaikkasi työturvallisuutta.
Auta työntekijääsi
Tässä on erilaisia apukeinoja, joilla voit auttaa työntekijää. Voit antaa apua työsuhteen alussa tai myöhemmin.
Helpota työn tekemistä
Laitteet ja ohjelmat helpottavat työtä. Myös hyvät yhteiset tavat helpottavat työtä.
Paranna työpaikan yhteistyötä
Avoin keskustelu ja yhteistyö ovat tärkeitä työpaikalla. Tässä on helppoja keinoja, joilla voit parantaa yhteistyötä.
Lue tästä tietoa ja tarinoita
Seuraavaksi saat lisää tietoa eri oppimisvaikeuksista.
Paina kysymysmerkkiä ja lue lisää oppimisvaikeudesta.
Paina henkilön kuvaa ja lue tarina oppimisvaikeudesta työelämässä.
Euroopan unioni on antanut rahaa tätä sivustoa varten.