- Etusivu
- Selkokieli
- Työssä oppiminen sujuvaksi (selkokieli)
- Vinkkejä ja apukeinoja työpaikoille (selkokieli)
- Vahvuudet työssä (selkokieli)
Vahvuudet työssä (selkokieli)

Tällä sivulla on tietoa työnantajalle ja työntekijälle. Tällä sivulla saat tietoa vahvuuksista työssä.
Jokaisella on vahvuuksia. Vahvuus tarkoittaa, että olet hyvä jossakin. Kun tunnistat omat vahvuutesi, se auttaa myös työssä. Se auttaa varsinkin, jos sinulla on oppimisvaikeuksia.
Työantaja voi myös jakaa työtehtäviä vahvuuksien mukaan.
Kysymyksiä vahvuuksista
Seuraavat kysymykset auttavat sinua tunnistamaan vahvuuksiasi.
Vastaa kysymyksiin.
- Millaiset tehtävät sujuvat hyvin?
- Mikä auttaa työntekoa?
- Mistä olet saanut hyvää palautetta?
- Mistä asioista pidät työssäsi?
- Mistä tehtävistä pidät?
- Milloin opit helposti?
- Mikä ovat vahvuutesi, kun teet töitä muiden kanssa?
Tunnista vahvuutesi
Meillä kaikilla on erilaisia vahvuuksia. Erilaisiin oppimisvaikeuksiin liittyy erilaisia vahvuuksia.
Jos sinulla on lukivaikeus, sinulla saattaa olla hyvä hahmottamiskyky. Hyvä hahmottamiskyky tarkoittaa, että ymmärrät hyvin kokonaisuuksia.
Jos sinun on yleensä vaikea keskittyä, saatat saada helposti uusia ideoita.
Jos sinun on vaikea hahmottaa kokonaisuuksia, saatat olla hyvä kirjoittamaan.
Jos sinulla on oppimisvaikeus, sinulla voi olla seuraavia vahvuuksia.
- Osaat tehdä asioita käsilläsi.
- Keksit helposti uusia ideoita.
- Ymmärrät kokonaisuuksia helposti.
- Olet visuaalinen.
- Olet järjestelmällinen ja suunnitelmallinen.
- Olet sinnikäs.
- Olet hyvä keskustelemaan.
- Kerrot avoimesti omista vaikeuksistasi.
- Ymmärrät muiden vaikeuksia.
Lue lisää vinkkejä selkokielellä
Euroopan unioni on antanut rahaa tätä sivustoa varten.